Mnogo novosti u poslovanju i neskriveno zadovoljstvo generalnog menadžera prodaje, Branislava Lj. Jovanovića. To je, ukratko, skica za aktuelnu sliku iz sremskomitrovačkih kompanija Axiomaplus i Roloplast Mošić
-Gospodine Jovanoviću, za početak ne bi bilo loše da za naše čitaoce kažete neke od važnijih činjenica o kompaniji Roloplast Mošić i Axioma plus?
U pitanju su dve kompanije koje su na najbolji način spojile tradicuju i inovaciju kroz više od 50 godina iskustva porodice Mošić u poslovanju sa fasadnom stolarijom, roletnama i svim vidovima zaštite od sunca i insekata. Energija mladih vlasnika Branka i Marka Mošića pod budnim okom i nesebičnom podrškom gospodina Željka Mošića stvorila je snažnu mrežu klijenata na polju PVC i AL repromaterijala za roletne, sklopljenih roletni za druge proizvođače prozora i vrata. Naši klijenti su naši saradnici sa kojima zajedno ostavrujemo rezultate nudeći kvalitetne proizvode i težimo obostranom poslovnom zadovoljstvu.
– Obe kompanije, svaka na svoj način, su postale vodeće u svojim oblastima poslovanja na prostoru Srbije i šireg regiona. Recite nam nekoliko reči o ovom uspehu?
Uspeh je došao kao posledica konstantnog rada na razvijanju proizvodnog asortimana u ponudi, pronalaženju puta do korisnika kroz obezbeđivanje proizvoda koji su im potrebni u najkraćem roku sa isporukom na njihovu adresu. Predanost tima i nesebična okrenutost poslu uz veliku podršku naših poslovnih partnera iz Bugarske, Grčke, Italije, Nemačke i Španije čije iskustvo prenosimo na naše poslovanje, a kvalitetni proizvodi jesu garancija kontinuranog rasta.
– Šta danas čini okosnicu poslovne aktivnosti kompanija Roloplast Mošić i Axiomaplus u Srbiji, regionu, ali i na evropskom tržištu na kojima su obe kompanije zastupljene?
Proizvodi koje ekstrudira Roloplast su prepoznatljivi u regionu i imaju zagarantovano tržište, ali se trudimo da naša energija bude usmerena u praćenje trendova zapada i time širimo svoj portfolijo. Naš tim mladih menadžera osluškuje tržišite i savetuje odeljenje za inovacije i projektovanje kako bi smo na vreme ubacili proizvode i stvorili konkurentsku poziciju.
-Kojim pravcima će ići dalji razvoj i poslovanja na tržištima za koja ste odgovorni?
Naš plan je da se održi pozicija na tržištu i da težimo stvaranju konkurentske prednosti kroz proverene proizvode iz naše proizvodnje, ali i zajedničkim projektima sa našim inostranim partnerima čiji brendovi su dobro poznati na tržištu regiona i čija imena su sinonim za kvalitet kao što su Expalum, Rolka, Profilink i Reiner plast. Neke od zajedničkih poslovnih aktivnosti dobiće ubrzanje u realizaciji krajem ove godine kako bi smo bili spremni za novu poslovnu sezonu. Možemo pričati i o novim proizvodima za koje smo kroz interna istraživanja koja smo sproveli sigurni da će imati svoje mesto kod naših saradnika zbog potreba kranjih korisnika, ali ne bih odavao mnogo detalja pre nego što budemo imali proizvod u svojim rukama jer prototip nije dovoljan.
-Da li svojim kupcima i klijentima nudite kompletnu uslugu u okviru vaše delatnosti igde možete da poboljšate poslovanje?
Kada je Roloplast stvorio ćerku firmu Axioma plus kreirana je vizija poslovanja koja je obeležila smer delovanja kao obezbeđivanju full service usluge našim klijentima u B2B poslovanju. Tada smo postavili temelje za distributivni centar materijala za PVC fasadnu stolariju, kompletan asortiman za roletne i sve vrste komarnika. Naš prodajna mreža se svakodnevno širi u cilju ostvarivanja što lakše komunikacije i isporuke robe klijentima u čemu smo ostvarili najznačajniju konkurentsku prednost na startu poslovanja. Imamo distributivne centre u četiri grada, a naša roba se nalazi u još deset gradova preko partnera sa kojima imamo dogovore o daljem plasmanu naše robe, ali i dalje isporučujemo robu direktno na adresu klijentima kada za to postoji potreba. Ono gde imamo šansu za dopunu poslovanja jesu aluminijumski sistemi i okovi, ali za sada nemamo značajna interesovanja u tom smeru.
-Da li u skorijoj budućnosti planirate proširenje poslovanja na neke druge zemlje u regionu, ali i šire?
Konstantno smo prisutni u zemljama kako mi to nazivamo grupe 1000 što u našoj internoj poslovnoj komuniciranji znači prečnik od 1000 km od našeg glavnog grada. Gradimo kontakte, ispitujemo tržišta i sprovodimo marketing aktivnosti posebno u zemljama u kojima smo već prisutni. Na navedenom tržištu u pojedinim zemljama plasiramo materijal dok smo u drugima prisutni sa gotovim proizvodima u vidu roletni ili prozora i vrata. Uvek se mogu ostvariti bolji rezultati, ali je važno imati jasnu viziju i realne ciljeve. Mislim da naše vreme na polju izvoza tek dolazi. Bilo je nephodno ostvariti jasnu poziciju na domaćem tržištu kako bi smo mogli dislocirati deo resursa ka drugim tržištima.
-Malo o aktuelnom pitanju energetske efikasnosti. Koji je odgovor kompanija Roloplast Mošić i Axiomaplus na savremene sve strože zahteve kad je u pitanju energetska efikasnost?
Energetska efikasnost je izuzetno značajna tema kojoj možemo pristupiti iz više uglova, ali je sigurno najznačajniji ušteda koju moraju da ostvare krajnji korisnici. Pažljivo smo birali proizvode koji mogu da zadovolje sve enrgetske potrebe u savremenom zgradarastvu i to nudimo našim saradnicima. Svi naši proizvodi imaju sertifakte domaćih i inostranih sertifikacionih kuća kako bi smo opravdali sve zahteve koje arhitekte postavljaju u svojim projektima.
–Iz naših pouzdanih izvora, dobili smo informaciju da za naredni period pripremate nešto sasvim novo. O čemu se radi?
Trenutno smo angažovani na više projekata koji su u različitim sektorima našeg poslovanja. Ne mogu vam otkriti mnogo detalja, ali se tiču povećanja proizvodnih kapaciteta, novih proizvoda u proizvodnoj grupi roletni i sferi reciklaže. Međutim, vašim čitaocima možemo poručiti da ćemo se truditi da noviteti budu još bliži njihovim proizvodima i da budemo dodatno efikasniji u isporuci.
-Kojim putem planirate dalje da idete, odnosno šta kažu planovi i namere sadašnjeg, ali i budućeg poslovanja?
Naši poslovni ciljevi su usmereni na jačanje poslovne saradnje sa strateškim poslovnim partnerima sa kojima imamo dugogodišnju saradnju i jačanje tržišne pozicije redizajniranjem portfolija potrebama tržišta koje se brzo menja i koje se trudimo da ispratimo.