Prve prodajne aktivnosti u Srbiji aluplast je počeo davne 1999. godine, a već 2001. godine osnovao je preduzeće aluplast bgd d.o.o. u Beogradu i centralni magacin odakle se i dalje snabdeva veliki broj kupaca iz Srbije.
Za početak, kažite nam nešto o kompaniji aluplast?
aluplast je porodično preduzeće sa sedištem u nemačkom gradu Karlsruhe, koje je 1982 godine osnovao Manfred J Seitz.
U međuvremenu upravljanje firmom preuzeli su njegovi sinovi Patrick Seitz i Dirk Seitz i ovaj podatak predstavlja svojevrsni kuriozitet jer je aluplast jedina firma u ovoj oblasti proizvodnje kojom rukovode direktno vlasnici, a sigurno će tako ostati i u budućnosti.
Podizno klizni sistem 85 mm, porodična kuća u Meksiku
U poslednjih 30 godina došlo je do temeljitih promena u svim tehnologijama, a istovremeno su se zahtevi povećali. aluplast je prihvatio taj izazov zato što su odlično poznavanje tržišta i pravovremeno shvatanje tržišnih trendova i kretanja omogućili aluplastu da fleksibilno i uspešno reaguje. Zahvaljujući tome aluplast se odlično pozicionirao i izvan granica Evrope.
Strateškim preuzimanjem konkurentskih firmi, uz rast sopstevnih snaga, ostvarivani su sve veći udeli na tržištu. Danas se aluplast ubraja, na nacionalnom i međunarodnom nivou, u vodeće proizvođače PVC prozorskih profilnih sistema jer sa svoja 24 proizvodno prodajna mesta širom sveta spada u globalne igrače.
Grupacija aluplast svoju budućnost vidi kao veoma perspektivnu jer u ujedinjenoj Evropi, ali i sve povezanijem svetu, zagarantovane su najbolje šanse za dalji rast.
Kada i kako je aluplast počeo sa radom u Srbiji i regionu?
Prve prodajne aktivnosti u Srbiji aluplast je počeo davne 1999. Godine, a već 2001. godine osnovao je preduzeće aluplast bgd d.o.o. u Beogradu sa dvoje zaposlenih. Uz novu poslovnicu u Srbiji otvoren je i centralni magacin u Beogradu odakle se snabdeva veliki broj kupaca uz mogućnost direktnog snabdevanja iz drugih magacina članica aluplast grupacije.
Gde se aluplast nalazi danas, kada je u pitanju srpsko i okolna tržišta, a gde će, po Vama, biti u narednom periodu?
aluplast je danas jedan od vodećih proizvođača profilnih PVC sistema na evropskom tržištu. Zanimljiva je činjenica da u više zemalja jugoistočne evrope, zajedno sa svojim kupcima, zauzima vodeće mesto na tržištima.
U firmi smatraju da u Srbiji imaju još razvojnog potencijala koji će iskoristiti za dalje povećanje svog udela na ovom tržištu. Zbog toga je 2019. godine pojačan prodajni tim sa zadatkom da dodatno poveća prodaju PVC profilnih sistema i tehnologija na srpskom tržištu.
Činjenica je da smo dosadašnju izazovnu situaciju sa Korona pandemijom uspešno savladali zajedno sa našim poslovniim partnerima, a to vidimo iz ostvarenih prometa koji su znatno iznad nivoa pre Korona pandemije.
Kako se aluplast pripremio za trenutnu situaciju vezanu za virus COVID – 19. Šta se promenilo u poslovanju?
U čitavoj grupaciji preduzete su određene COVID-19 zaštitne i higijenske mere koje su još uvek sastavni deo prevencije u poslovnoj svakodnevnici.
Budžet je pažljivo revidiran i obim prometa postojećih kupaca se nakon završetka zatvaranja (lockdowns) vratio na nivo iz 2019. godine. Putna ograničenja su dovela do značajne promene u načinu komuniciranja sa kupcima i poslovnim partnerima. Video konferencije, rad od kuće i digitalizacija poslovnih procesa dali su pozitivne efekte koji će nastaviti svoj uticaj na promenu načina poslovanja.
Na koji način aluplast parira konkurenciji koja je vrlo agresivna?
Naše proizvodne inovacije osiguravaju našim poslovnim partnerima uspeh na tržištu i omogućavaju im da efikasno odgovore na različite želje svojih kupaca.
aluplast PVC profilni sistemi se jednostavno i lako obrađuju, a pošto još uvek važi moto “vreme je novac”, korisnicima naše tehnologije pružaju se velike šanse za proizvodnju kvalitetnih prozora uz najbolji odnos cene krajnjeg proizvoda i ukupnog troška proizvodnje.
Kakva je vaša cenovna politika, što je u našoj zemlji veoma bitno, jer konkurencija uvek nudi niže cene?
Zahvaljujući širokoj paleti, od vrhunskih premijum proizvoda pa sve do sistema za projekte koji nisu previše zahtevni, aluplast uvek može da ponudi odgovarajuće rešenje. Primenom mnogih oprobanih tehnologija koje su već godinama u upotrebi kao što je tehnologija lepljenog stakla u krilu (bonding inside) ili tehnologija (powerdur inside) – specijalni materijal ojačanja u profilu od staklenih niti, u stanju smo da udovoljimo raznovrsnim zahtevima tržišta.
Prednost upotrebe aluplastovih tehnologija u procesu proizvodnje prozora i vrata se ogleda i u neznatnom uticaju na zagađenje životne sredine, a upravo ova činjenica svrstava aluplast među vodeće firme kad je u pitanju primena mera zaštite klimatskih promena.
energeto® 5000 view , porodična kuća u Nemačkoj
Na koji način kontrolišete kvalitet svojih proizvoda?
aluplast grupa više od 20 godina poseduje ISO sertifikat. Implementacija ovog Sistema kvaliteta menadžmenta zahteva konstantan dalji razvoj uz poboljšanje proizvodnih procesa i kvaliteta proizvoda. Njegova primena se redovno prati od strane Instituta za sertifikaciju BSI (britanski institut za standardizaciju). Zbog toga nam je orijentisanost na kvalitet u svakom našem pojedinačnom delu procesa veoma bitna odrednica.
Naši PVC profili za prozore i vrata poseduju RAL sertifikat i podležu redovnoj kontroli kvaliteta. Činjenica je da oznaku RAL sertifikata mogu da nose samo oni proizvodi koji su proizvedeni prema visokim, tačno utvrđenim kriterijima o kvalitetu, a čija se primena redovno proverava od strane nezavisnih instituta poput SKZ iz Virzburga i ift iz Rozenhajma.
Fokus na kvalitetu odražava se u našim procesima, sistemima, proizvodima, inovacijama i uslugama. Zbog toga stvaramo okruženje u kojem se naši zaposleni i dobavljači podstiču na prevenciju eventualnih grešaka uz neprestanu težnju za postizanjem odličnih rezultata.
IDEAL® 8000, hotel u Srbiji
Kakva su Vaša očekivanja od srpskog i okolnih tržišta u narednom periodu?
Nakon Korona pandemije predviđamo snažan porast, naročito u stanogradnji u mnogim delovima Evrope ali i sveta. Zato očekujemo umeren rast, koji će se regionalno različito raspodeliti, jer će na to imati uticaja lokalni faktori i pozicioniranost naših kupaca na svojim tržištima. Smatramo da je izvoz visoko kvalitetnih i ispitanih prozora, vrata i kliznih elemenata napravljenih od aluplastovih PVC profila iz Srbije velika šansa za domaće proizvođače.
Imate li neki omiljeni referentni projekat na koji ste posebno ponosni?
Nesporna je činjenica da je aluplast bgd d.o.o. veoma prisutan u privatnom sektoru u građevinskoj industriji. Ujedno još jednom čestitamo najstarijoj specijalizovanoj reviji u regionu, ALU&PVC, 20 godina uspešnog rada, a aluplast je zastupljen od prvog izdanja, i želimo da se i dalje družimo.
IDEAL® 8000, stambeni objekat u Srbiji