Dušan Kukavica, direktor GU

Učimo i delimo znanje Kada su u pitanju tržišta Srbije, Crne Gore, ali i okolna tržišta, u kompaniji GU očekuju da se trend rasta nastavi jer za sada, sve informacije sa tržišta ukazuju da će i 2021 biti dobra godina, dosta je ugovorenih poslova za prvih šest meseci ove godine, pozitivna su očekivanja i za drugi deo godine

-Za početak, kažite nam nešto o poslovanju kompanije GU?  Kada i kako ste počeli sa radom?

GU je porodična firma koja posluje još od 1907. godine, a vodi je sada već treća generacija iste porodice. Imamo više od 3500 zaposlenih u 50 proizvodnih i prodajnih kompanija u 35 zemalja širom sveta. Proizvodni program broji više od 30.000 kompatibilnih artikala. Naš moto je da „govorimo jezikom naših kupaca“. Ovo znači da smo direktno prisutni gde god je to opravdano i da pružamo tehničko – komercijalnu podršku našim kupcima na svim kontinentima. Kroz podružnice koje su 100 odsto u vlasništvu GU Nemačka direktno smo prisutni u Srbiji i Crnoj Gori, a i u regionu, gde zauzimamo ili lidersku poziciju ili smo u samom vrhu u distribuciji sistema u oblasti tehnologije prozora, tehnologije vrata i automatskih ulaznih sistema.

Ono što nas odlikuje i čini posebno ponosnim je šest stubova našeg poslovanja, a to su: internacionalnost; dobavljači smo sistemskih rešenja, a ne samo proizvoda;  predvodnici smo u inovacijama; imamo sopstvenu proizvodnju; proizvodimo proizvode najvišeg kvaliteta i ono što je posebno važno naš tim čine visoko kvalifikovani i  motivisani zaposleni bez kojih ne bismo bili ono što smo danas.

-Kakva su Vaša očekivanja od srpskog i okolnih tržišta u narednom periodu?

U prethodnih nekoliko godina, primetno je značajno povećanje investicija u komercijalne i rezidencijalne objekte. Više je nego jasno da je došlo i do povećanja zahtevanog kvaliteta fasadnih elemenata i automatskih ulaznih sistema. Ovo znači da su zahtevani složeniji sistemi kad je u pitanju okov koji se ugrađuje na takve elemente. Sve to je učinilo da GU, kao firma koja u svom programu ima široku paletu sistemskih rešenja, raste u kontinuitetu, sa sve većim učešćem proizvoda veće tehničke složenosti (sistema za odvođenje toplote i dima, automatskih kliznih i rotacionih vrata, sistema zaključavanja, sistema ulaza na otisak prsta itd.).

Kada su u pitanju tržišta Srbije, Crne Gore, ali i okolna tržišta, očekujemo da se trend rasta nastavi. Za sada, sve informacije sa tržišta ukazuju da će i 2021 biti dobra godina, dosta je ugovorenih poslova za prvih šest meseci ove godine, pozitivna su očekivanja i za drugi deo godine.

-Gde se firma GU nalazi danas, kada je u pitanju srpsko i okolna tržišta, a gde će, po Vama, biti u narednom periodu?

Firma GU je, i kod nas i u okruženju, ili na liderskoj poziciji ili u samom vrhu, u zavisnosti od toga koju liniju proizvoda posmatramo. Radimo sve da se tu zadržimo odnosno da poziciju popravimo gde god je to moguće.

Želim da napomenem da smo 2017. godine kupili firmu Interfam. Uspešnu firmu koja se bavi facility managementom, a koja je bila u sastavu MPC holdinga, kao realizaciju ideje da zaokružimo ceo ciklus poslovnih aktivnosti, od podrške u projektovanju arhitektama i projektantima,  preko proizvodnje i prodaje pa do tehničkog održavanja kompletnih objekata. Akvizicija Interfama donela nam je nove poslove i u našoj osnovnoj delatnosti, tako da se ideja pokazuje kao dobra i potpuna.

-Kako se kompanija GU pripremila za trenutnu situaciju vezanu za virus COVID – 19. Šta se promenilo u poslovanju?

Covid -19 nas je sve zatekao i naterao da razmislimo u kom pravcu da nastavimo. Osnovni cilj je bio da svi zaposleni ostanu zdravi. U potpunosti smo se prilagodili tom zahtevu tako što smo poslovne procese prilagodili poštujući sve propisane mere zaštite zaposlenih i klijenata. Organizovali smo rad od kuće za pozicije za koje je to bilo moguće, odlasci kod kupaca su svedeni samo na neophodne posete, robu smo u jednom trenutku isporučivali isključivo brzom poštom i još mnogo toga. Ukratko, prilagodili smo se novonastaloj situaciji.

-Na koji način kompanija GU parira konkurenciji koja je vrlo agresivna?

Našu konkurentnost baziramo na stalnom razvoju zaposlenih, na proizvodima vrhunskog kvaliteta, na tačnosti i brzini isporuke. GU ima najširu paletu proizvoda i usluga na tržištu, naši klijenti dobiju sve na jednom mestu, od asistencije pri projektovanju pa do održavanja objekata. I to naši klijenti cene.

Mi jednostavno pokušavamo da već u fazi projektovanja budemo prisutni kod arhitekata, da im kroz naše savete pomognemo da svoj posao urade efikasno i iz prvog puta. Iz iskustva znamo da se mnogo vremena troši na preprojektovanje određenih pozicija, to smo prepoznali i našim znanjem utičemo na to da proces projektovanja bude efikasniji.

Primetno je takođe da se u poslednje vreme sve više traži tehnička podrška od strane proizvođača fasadnih elemenata zbog sve veće složenosti istih i zbog složenijih zahteva od strane investitora. Tu naš tim obučenih stručnjaka stupa na scenu preporučujući adekvatna i savremena sistemska rešenja.

.

I na kraju, ali ne manje važno, naši klijenti od nas mogu da računaju i na podršku njihovim komercijalnim timovima u kreiranju najefikasnije prodajne strategije s aspekta tehničkih karakteristika okova koji ugrađuju u svoje proizvode.

-Kakva je vaša cenovna politika, što je u našoj zemlji veoma bitno, jer konkurencija uvek nudi nize cene?

Mislimo da naši proizvodi imaju odličan odnos cene i kvaliteta, to nekada nije dovoljno da se dobije neki posao, ali nije ideja da se samo cenom takmičimo sa konkurencijom. U svetlu novih investicija koje dolaze u Srbiju, u svetlu činjenice da proizvođači fasadnih elemenata iz Srbije sve više izvoze u inostranstvo, smatramo da će kvalitet proizvoda, dostupnost proizvoda na lokalnom lageru,  usklađenost sa evropskim standardima i tehnička podrška da budu značajniji od same cene proizvoda.

-Imate li neki omiljeni referentni projekat na koji ste posebno ponosni?

Da, ima mnogo projekata na kojima smo prisutni. Pomenućemo najaktuelniji, a to je BW, pa dalje hotel Hilton Beograd, hotel Sheraton Novi Sad, Holiday Inn express Beograd, Sky line Beograd,  Soho City Bar, Hilton Podgorica, Zavala Budva i zaista još mnogo drugih. Gotovo da nema projekta na kome nije ugrađen barem neki od proizvoda iz našeg proizvodnog programa. Ponosni smo što smo prisutni na ovako velikim projektima i što kroz kvalitet naših proizvoda doprinosimo kvalitetu samih objekata.

-Na koji način kontrolišete kvalitet svojih proizvoda ?

Kontrola kvaliteta sprovodi se u fabrikama u inostranstvu uz korišćenje najsavremenije opreme i rigoroznih procedura tako da je malo verovatno da na tržište stigne proizvod koji ne ispunjava zahtevane standarde.

-Koja su to savremena rešenja i alati koje kompanija GU koristi u poslovanju?

GU globalno koristi moćni SAP informacioni sistem, isti sistem koristimo i mi lokalno. SAP nam omogućava da budemo vrlo efikasni u planiranju lagera, poručivanju i isporuci materijala. Takođe, imamo i sistem za definisanje zahteva i poručivanje materijala koji je u potpunosti prilagođen kupcu.Tu su i sistemi za analizu tržišta i planiranje i realizaciju poseta koji čine da svakodnevni rad bude efikasan.

-Primetli smo da je rejting vaše firme odličan, možda bi trebala da se odradi i adekvatna prezentacija vaših proizvoda za neku buduću klijentelu. Kakvi su Vaši planovi u tom pogledu?

Od strane firme Aquapanel i Knauf, krajem januara 2020. bili smo pozvani da održimo prezentaciju pred velikim brojem arhitekata, na konferenciji koja je bila posvećena projektovanju i izgradnji fudbalskih stadiona u Srbiji. Vrlo smo zadovoljni pažnjom koju smo dobili od auditorijuma, a povratna informacija je da su prisutni na skupu bili zadovoljni našom prezentacijom, našim proizvodnim programom, a posebno saznanjem da od GU-a mogu dobiti asistenciju u fazi projektovanja i tako izbeći deo problema sa kojima se inače susreću pri projektovanju fasadnih elemenata.

Slične aktivnosti planiramo da ponovimo i u narednom periodu. Kroz jasno definisane projekte olakšaćemo našim klijentima, proizvođačima fasadne stolarije,  tako što će imati jasan zahtev pre davanja ponude.

Ovako nešto u planu je da se uradi i za naše postojeće i potencijalne kupce, gde bismo kroz razmenu ideja i stručnih mišljenja uticali na to da naši klijenti unaprede svoje poslovne procese i proširi ponudu koliko god je to moguće. A deo naših poslovnih aktivnosti podrazumeva i to da naš prodajni tim vrlo često organizuje prezentacije prilikom poseta kupcima bilo da se radi o tehničkim ili o tehničko – komercijalnim prezentacijama.  

Related Posts

Preporučujemo

Subscribe

Trending