Od visokotehnoloških građevinskih materijala do najnovijeg dizajna pametnih zgrada, fokus ovog sajma je na oblikovanju prostora sutrašnjice.
Na sajmu BAU se prezentuju arhitektura, materijali i sistemi koji se aktuelno koriste u stanogradnji, izgradnji industrijskih i komercijalnih objekata, kao i za unutrašne opremanje. BAU se obraća svima onima koji su uključeni u planiranje i projektovanje, gradnju i stvaranje u građevinarstvu, dakle, inženjerima, arhitektama, projektantima, investitorima, kao i građevinskim zanatlijama, trgovcima i preduzetnicima. U središtu njihovog interesovanja su nove tehnike i tehnologije, novi materijali i nove mogućnosti gradnje koje su primenljive u praksi.
“Sajam BAU u Minhenu je pokrio ceo teren sajma, odnosno 17 sala i kongresni centar”, izjavili su predstavnici Minhenskog sajma na konferenciji za novinare i dodali da je sajam BAU, koji se održava svake druge godine, rasprodat je već dugi niz godina i čak postoji lista čekanja, a iz godine u godinu je sve veće interesovanje kako preduzeća, tako i posetilaca.
U 2023. godini, nije probijen rekord od četvrt miliona posetilaca ali je registrovan rast u broju posetilaca iz Kine i Azije. Iz Srbije je na BAU 2019. godine bio 551 posetilac, a za ovu godinu još nemamo zvanične podatke.
Potrebno je naglasiti da je Sajam BAU, takođe, platforma za premijere, gde se inovativna rešenja i proizvodi predstavljaju prvi put, i takođe je orijentisan prema pojedinačnim segmentima, pa tako svaki segment građevinarstva ima svoju salu. Mora se dodati i da je Nemačka sajamska velesila, jer se prema nekim istraživanjima, dve trećine svih svetskih sajmova održava u toj zemlji.
U Nemačkoj se, takođe, na sajmovima predstavi oko 180.000 izlagača svake godine, uz deset miliona posetilaca godišnje, i ostvari se promet od oko tri milijarde dolara godišnje. Izlagači utroše oko osam milijardi evra na sajmove svake godine jer se na tim sajmištima se okuplja ceo svet, a jedan od takvih sajmova je i BAU, a to su izuzetno dobre okolnosti za našu privredu i za izvozno orijentisane kompanije.
Sve u svemu na ovom vodećem svetskom stručnom sajmu bili su predstavljeni materijali, tehnologije i sistemi za građevinski sektor, kako za komercijalnu izgradnju, tako i za izgradnju kuća, unutrašnje radove ali i modernizaciju i adaptaciju.
BAU se obraća svima onima koji su uključeni u planiranje i projektovanje, gradnju i stvaranje u građevinarstvu, dakle, inžinjerima, arhitektama, projektantima, investitorima, kao i građevinskim zanatlijama, trgovcima i preduzetnicima. U središtu njihovog interesovanja su nove tehnike i tehnologije, novi materijali i nove mogućnosti gradnje koje su primenljive u praksi.
Mnogi izlagači su svoj nastup prilagodili i usmerili upravo prema različitim temama iz oblasti građevinarstva i ponudili svoja rešenja, a u specijalizovanim sajamskim forumima su razmatrane i diskutovane teme iz raznih aspekata. Na specijalnim izložbama, posetiocima je uživo prikazano putem primera proizvoda i projekata. Pri kraju, u tematskom smislu, sajam zaokružuje inspirativan događaj, sada već tradicionalna, tzv. „Duga noć arhitekture“. Drugim rečima, na ovom sajmu posetioci imaju priliku da dožive budućnost građevinarstva!
Bolja organizacija
U skladu sa promenama u građevinarstvu, BAU je poslednjih godina prestao da bude samo izložba individualnih komponenata, već je postao platforma za prezentaciju kompletnih sistema. Uporedo sa predstavljanjem materijala, sajam se sada organizuje prema proizvodima. Tako posetioci mogu lakše da nađu proizvode koji ih zanimaju u svih 17 sajamskih hala. Obično su proizvodi, sistemi, materijali, proizvodni procesi, tehnika dizajniranja i izrade krovova, zidova i fasada bili izloženi zajedno u jugozapadnom delu sajmskog centra. U halama B1, B2, B3 i B4 plus C1, C2 i C3 bili su izloženi staklo, čelik, bakar, cink, aluminijum, drvo i plastika. Čitav spektar podova, od drvenih do fleksibilnih i tekstilnih podova, parketa, laminata, pločica i keramike, mogli su se videti u novom prostoru, u istočnom delu sajamskog centra, u halama B6, A6 i A5.