Više od 30 godina, FENSTERBAU FRONTALE pruža industriji prozora, vrata i fasada platformu za razvoj, inovacije i susrete. Od 24. do 27. marta 2026. godine, vodeći svetski sajam će ponovo otvoriti svoja vrata u Nirnbergu. Zbog toga smo postavili nekoliko pitanja glavnim organizatorkama predstojećeg sajma.

ALU&PVC: Gospođo Harajs, industrija se sve više suočava sa izazovima kao što su obezbeđivanje kvalifikovanih radnika, rastući troškovi proizvodnje i pad nove gradnje. Kako FENSTERBAU FRONTALE može pomoći izlagačima i posetiocima da se nose sa ovim problemima?
E.H. „Svake dve godine, FENSTERBAU FRONTALE okuplja međunarodnu industriju prozora, vrata i fasada u Nirnbergu i promoviše dijalog između proizvođača, dobavljača, arhitekata i zanatlija. Ovo pomaže u pronalaženju novih načina i rešenja za rešavanje trenutnih izazova sa kojima se industrija suočava i pruža impulse za njen dalji razvoj koji su usmereni u budućnost. Izlagači iz celog sveta predstavljaju inovativne tehnologije, rešenja za automatizaciju i nove, održive materijale koji mogu učiniti procese efikasnijim i isplativijim. Svi izlagači i njihovi proizvodi su navedeni na https://www.frontale.de/en/exhibitors-products/find-exhibitors.“
Sajam, takođe, nudi brojne mogućnosti umrežavanja – bilo na stručnim forumima, na štandovima izlagača, događajima ili na radionicama. Posebno je vredna pažnja na FENSTERBAU FRONTALE je bina u hali 4A gde će biti moguća razmena najboljih praksi i iskustava koja stvaraju vredan prenos znanja koji koristi i izlagačima i posetiocima.“

ALU&PVC: Gospođo Štrasner, održivost igra sve važniju ulogu u industriji. Izazovi poput klimatski otporne gradnje, proizvodnje koja efikasno koristi resurse i trajnih materijala postaju sve važniji. Kako FENSTERBAU FRONTALE odgovara na ove trendove? Koji formati će biti dostupni na licu mesta koji su posvećeni temi održivosti?
K.Š. „Održivost igra centralnu ulogu na sajmu FENSTERBAU FRONTALE. Između ostalog, to je odlučujući kriterijum u zvaničnom obrascu za evaluaciju nagrade FENSTERBAU FRONTALE za inovacije, u kojoj nezavisni žiri nagrađuje posebno proizvode koji se okreću budućnosti. To je zato što inovativna rešenja ne treba da budu samo tehnički ubedljiva, već i da uzmu u obzir ekološke i društvene aspekte. Održivi pristupi i razvoj u industriji se takođe razmatraju na stručnim forumima i predavanjima.
Poseban akcent je specijalna izložba „climate.safe.building“ u Hali 1, koju organizuje NürnbergMesse u saradnji sa institutom ift Rosenheim. Ona na praktičan način demonstrira kako se prozori, vrata i fasade mogu dizajnirati da budu otporni na klimatske promene i efikasni u pogledu resursa – na primer, kroz površine otporne na toplotu, adaptivne sisteme zaštite od sunca, procese reciklaže ili upotrebu obnovljivih sirovina.
Prateća predavanja će detaljnije istražiti teme kao što su smanjenje CO₂, siva energija, mogućnost popravke i održiva renovacija. Posetioci će dobiti konkretne ideje za sprovođenje projekata održive gradnje, kako u novim zgradama, tako i u projektima renoviranja. FENSTERBAU FRONTALE Forum takođe nudi brojne sesije o održivosti, serijskoj gradnji i efikasnosti resursa.

ALU&PVC: Gospođo Vismiler, FENSTERBAU FRONTALE sada ima novi izgled. Kako se vodeći svetski sajam pozicionira i šta ga čini posebnim kao brend?
R.V. „FENSTERBAU FRONTALE se pozicionira kao vodeći međunarodni sajam za prozore, vrata i fasade. U odgovorima na našu anketu iz 2024. godine, sajam se često opisuje terminima kao što su „međunarodni“, „vodeći sajam“, „mesto sastanka industrije“ i „umrežavanje“. Da bi se ojačalo ovo pozicioniranje, brend FENSTERBAU FRONTALE je posebno redizajniran u okviru ponovnog pokretanja i dobio je novo ažuriranje. Slogan „Sajam. Prozori. Vrata. Fasade“ postao je „Uokvirivanje onoga što je sledeće“ kako bi se odrazio njegov pionirski i međunarodni karakter. On predstavlja težnju da se postavi okvir za budući razvoj – bilo da se radi o zanatima, arhitekturi ili industriji. Vizuelni izgled je takođe modernizovan: novi dizajn i logo stvaraju jasnoću, jačaju identitet brenda i obezbeđuju visoku prepoznatljivost na svim komunikacionim kanalima. Pored toga, razvoj brenda se ogleda i u sadržaju: novi formati poput bine fokusiraju se posebno na razmenu, inspiraciju i prenos znanja. Sajam se zbog toga doživljava ne samo kao platforma proizvoda, već i kao…“prostor za razmišljanje o budućnosti građevinarstva.”
Ant.
Organizator
FENSTERBAU FRONTALE će se održati od 24. do 27. marta 2026. godine u Nirnbergu, kao i obično, zajedno sa manifestacijom HOLZ-HANDWERK. Vodeći svetski sajam za prozore, vrata i fasade je već sada odlično bukiran od strane tradicionalnih izlagača. Organizator Fenstrbau/Frontale je Nürnberg Messe GmbH, a počasni pokrovitelji su udruženja nemačkih stakala, udruženje prozora i fasada. Fensterbau/frontale je takođe jedan od osnivača Globalnog saveza vodećih svetskih sajmova i sarađuje sa ift rosenheim. Više informacija možete pronaći na www.frontale.de/en





